Tento príspevok je uvedený v časti:

Hlavné body na domovskej stránke,
Rozhovory a stĺpce,
Recenzie produktov

Roger Ash

Autor: Roger Ash

Tentoraz sa pozrime na niektoré pomerne nedávne vydania. Nemajú veľa spoločného okrem toho, že som ich čítal, aj keď tri z nich pochádzajú z obrazu. Názvy obrázkov sú papierové dievčatá #1, kniha Bitch Planet 1: Amazing Machine a Codename Baboushka: Konzlám smrti #1. Zoberiem tiež gander na IDW/The Library of American Comics’s Walt Disney’s Donald Duck: The Complete Daily Newspaper Comics Vol. 1 a Marvel’s Doctor Odd #1. Tu ideme!

Papierové dievčatá #1

Papierové dievčatá #1

Táto nová séria spisovateľa Briana K. Vaughna a umelca Cliff Chiang začína v roku 1988 ráno po Halloween a hviezda štyri dospievajúce (a trochu mladšie) ženy, ktoré dodávajú noviny, z tohto dôvodu titul. Táto otázka sa vyskytuje väčšinou očami Erin, katolíckej školy. Je obviňovaná tromi dospievajúcimi deťmi, ktoré stále oslavujú Halloween. Zachránia ju tri dievčatá – Mac, Tiffany a KJ – ktoré sa dodávajú spolu, pretože v deň všetkých svätých sú zvyčajne problémy. Nemajú však potuchy, koľko problémov, keď sa čoskoro podieľajú na tajomstve, ktoré zahŕňajú postavy s kapucňou a možnú mimozemskú technológiu.

Toto je úžasný prvý problém. Prvá vec, ktorú si všimnete, je Chiangovo umenie, ktoré je úžasné a dokonale zachytáva vzhľad a dojem tohto predmestia z 80. rokov a jeho obyvateľov. Príbeh Vaughna je silný, aj keď v prvom čísle sa toho veľa odhaľuje, ale je toho dosť na to, aby som sa chcel dozvedieť viac. Štyri dievčatá sú zaujímavé postavy a nemôžem sa dočkať, až uvidím, kam ich dobrodružstvo berie. Možno skutočnosť, že moje prvé zamestnanie bolo ako Paperboy, zafarbil môj názor na prvé vydanie, ale pochybujem o tom. Je to sakra dobré rozprávanie príbehov. Na konci problému je tiež zábavný stĺpec falošného listu. Existuje nejaké prisahanie, takže ak vás to vadí, možno by ste mu chcieť dať prihrávku. Ale pre mňa som to miloval a veľmi to odporúčam.

Donald Duck z Walta Disneyho: The Complete Daily Newspaper Comics Zv. 1

Komické prúžky Donald Duck Al Taliaferro sú už dlho obľúbené. Čítal som ich veľa z nich v komikse v priebehu rokov (pravdepodobne som videl najviac v komikse a príbehoch) a dúfal som už dlho vidieť zbierku jeho práce. To sa takmer stalo pred rokmi, keď Gladstone chcel publikovať ich zbierky, ale boli tu prúžky, ktoré Disney nechcel, aby publikovali. Vzhľadom na to, že ich nemohli vytlačiť, projekt odišiel. Rýchlo vpred doteraz. Ľudia v Disney nepochybne zmenili názor na zadržanie prúžkov a dostaneme IDW/knižnicu Donalda Disneyho Donalda Donalda Disneyho: The Complete Daily Daily Newspaper Comics Vol. 1, ktorý zhromažďuje viac ako 800 po sebe nasledujúcich denných komiksov z prúžkov začínajúcich v rokoch 1938-1940! Stálo to za to čakanie? Sakra áno!

Humor v prúžoch Taliaferra a spisovateľa Bob Karp väčšinou drží a Taliaferro’s Art je pochúťka. Boli tam nejaké prúžky, ktoré ma nahlas smiali. V zbierke je niekoľko zaujímavých vecí, ktoré ľudia, ktorí nie sú oboznámení s prácou Taliaferra, nemusia vedieť. Po prvé, hoci sú to prvé prúžky Donald Duck, nie sú prvýkrát, keď sa Donald objavil v komických prúžkoch. Donald Duck bol uvedený v Silly Symphonies Comic Strip asi rok ako pokus, než sa odtrhol do svojho vlastného pásu. Táto zbierka sa začína prvým z prúžkov s názvom Self a jeho beh v hlúpe symfóniách sa bude zhromažďovať v nadchádzajúcich objemoch hlúpych symfónií. Po druhé, na rozdiel od komiksu Mickey Mouse Comic alebo Carl Barks’s Tales od Floyda Gottfredsona, jedná sa o denné prúžky. Áno, existujú behy, ktoré obsahujú roubíky okolo rovnakej témy, ako je Donald’s Pet Petra, ale neexistuje žiadny príbeh. Rovnako ako v prípade iných prúžkov z tejto éry existujú bohužiaľ občas etnické stereotypy, ktoré boli v tom čase bežné.

Rovnako ako v prípade iných zbierok z knižnice amerických komiksov, reprodukcia prúžkov je celkom pekná. K dispozícii je tiež výnimočný úvod historika Disneyho Davida Gersteina, ktorý poskytuje určité zázemie Taliaferra a samotného pásu. Toto je výnimočný balík a niečo, čo si budú fanúšikovia Disney aj fanúšikovia komiksov páčiť. Druhý zväzok je čoskoro na ceste a prvá kolekcia Color Sunday je teraz k dispozícii na predobjednávku, čo naznačuje, že je oveľa viac Donald Duck Comic Strip Goodness. To ma veľmi teší.

Codename Baboushka: Konkláve smrti

Codename Baboushka: Konzláva smrti č. 1

Codename Baboushka: Konkláve smrti Antonyho Johnstona a Shari Chankhamma je príbehom ruskej Contessy Annika Malikovej a jej kamarátom Gyorgy. Tri roky pred začiatkom príbehu sa týkali USA. Okrem toho, že je grófkou, je tiež šéfkou mafiya a opustila Rusko, pretože onRivali sa pohybovali proti nej. Zástupca tajnej divízie vlády USA to používa proti nej, aby ju prinútila vykonať tajnú prácu. Baví ma dobrý špionážny príbeh a to je celkom zábavné. Baboushka a Gyorgy sú pútavé postavy a ich interakcia je pútavá.

Chcem sa mi to páčiť oveľa viac ako ja. Príbeh je dobrý a teším sa z postáv, ale umenie pre mňa nerobí nič. Chankhamma odvádza dobrú prácu s rozprávaním príbehov. Napríklad akčné sekvencie sú veľmi dobre vykonané a celkom vzrušujúce. Jej štýl, ktorý vyzerá ako manga ovplyvnený, sa ma však nedostal. Nie som si tiež istý, ako hlavná akčná skladba zapadá do celkového príbehu. Dúfajme, že to bude čoskoro vysvetlené. Tento problém bol pre mňa zmiešanou taškou.

Lekár

Doktor Odd #1

Doktor Odd bol vždy jednou z mojich obľúbených postáv. Bolo mi tiež povedané, že je obľúbeným mnohým tvorcom. Nanešťastie sa nezdá, že nemá dostatočne veľkú fanúšikovskú základňu na to, aby si sériu udržal príliš dlho. Dúfajme, že sa to zmení s doktorom Odd #1 od Jasona Aarona a Chrisa Bachala, pretože je to veľmi dobré.

Aj keď to nie je celkom verzia doktora nepárne, s ktorou som vyrastal v 80. rokoch, jadro postavy je stále tam. Je to nový pohľad na postavu s úctou k jeho minulosti. Toto sa ľahko zobrazuje na prvej stránke, pretože jeho pôvod sa hovorí na pozadí obrázkov Odd od Steve Ditko, Gene Colan, Tom Palmer a ďalších.

Základným príbehom v prvom čísle (čo najdôležitejšie spoiler) je, že niečo, čo sa volá „prichádzajúce zabitie“, je na ceste. S takýmto menom viete, že je to zlé. Doc musí zistiť, čo presne to je, a nájsť spôsob, ako ho zastaviť. Aj keď existujú temné prvky príbehu, Aaron vyvažuje, že s kreatívnym dialógom a ľahšími okamihmi. Dával Doc magickú podpornú skupinu druhov v doktorovi Voodoo, Scarlet Witch a Shaman a scéna s nimi je naozaj zábavná. Páči sa mi tiež, že sa zdá, že tento doktor nepárne sa teší z toho, čo robí. Umenie Chrisa Bachala je úžasné a pre dobrodružstvá Doctor Strange si pripravuje vhodne vyhnaný tón.

Rovnako ako to nestačilo, je tu aj záložný príbeh, ktorý napísal Aaron a nakreslil vždy pozoruhodný Kevin Nowlan. Aj keď doktor nepárne nie je v príbehu, poskytuje nejaké zázemie „prichádzajúceho zabíjania“. Bol to úžasný prvý problém a nemôžem sa dočkať, až uvidím, čo sa stane ďalej.

Kniha feny planéty 1: Úžasný stroj

Kniha feny planéty 1: Úžasný stroj

Počul som veľa dobrých vecí o Kelly Sue Deconnick a Valentine de Landro’s Bitch Planet, takže keď bola prepustená prvá zbierka, rozhodol som sa to vyskúšať. Po jeho prečítaní chápem, prečo je ocenený (a zaslúžene to tak), ale nie je to ľahké čítanie, pretože pokryté témy sú náročné a zahŕňa všetky násilie, ktoré by ste očakávali od väzenskej drámy. Táto kniha môže byť občas úplne znepokojujúca.

V budúcnosti muži prevádzkujú svet, ktorej vládla skupina známa ako otcovia. Ženy, ktoré sú považované za nedodržiavanie, môžu byť zaslané na „pomocnú základňu dodržiavania predpisov“, ktorá je známa hovorovo ako suka planéta, z ktorej nie je návrat. Jedným z nových väzňov je Kamau Kogo, ktorý oslovia tí, ktorí sú zodpovední za vytvorenie tímu Megaton (známeho tiež ako Duemila). Toto je šport budúcnosti. Vie, že je to zriadené, ale tiež to vidí ako príležitosť navyše jej vlastné konce. Aj keď je to základný koncept, umožňuje DeConnick a De Landro rozprávať príbeh, ktorý ide oveľa hlbšie.

Moja doteraz obľúbená postava, väzňa menom Penny Rolle, je uvedená v príbehu s hosťujúcim umením Roberta Wilsona IV. Okrem pridania hĺbky do postavy Penny vám príbeh ukáže, ako skončila na mrchnej planéte a dáva vám pohľad na to, aká je táto budúca spoločnosť. Je to znepokojujúce veci, a ak si myslíte, že muži sú jediní zlí ľudia v príbehu, zamyslite sa znova. Táto kniha je absolútne určená pre dospelých čitateľov, pretože existuje nahota, násilie a prisahanie.

Ak sa snažíte nájsť náročné čítanie, ktoré vás prinúti premýšľať, fena Planet môže byť pre vás. Je to úplne dobré čítanie.

To je pre tento čas. Čo ste si nedávno prečítali, že sa vám páčili? Podeľte sa o komentáre nižšie a dajte mi vedieť.

Teraz si prečítajte komiks!